Zbuduj się w Cudownym Mieście Aniołów

ZBuduj się w Cudownym Mieście Aniołów
BudCud (Michał Palej i Mateusz Adamczyk)

Brand New Art. wystawa inaugurująca korporację artworld™



W odpowiedzi na pytanie "Czy sztuka przeminęła dla ekonomii?" pracownicy firmy BudCud zaadaptowali przestrzeń galerii na biuro sprzedaży produktów mieszkaniowych z ich aktualnej oferty promocyjnej. Jest to komercyjny projekt "Zbuduj się w Cudnym Mieście Aniołów" skierowany bezpośrednio do właścicieli penthousów i ekskluzywnych apartamentów kompleksu Angel City, w którym siedzibę ma Korporacja art world.

Dzień przed otwarciem wystawy została przeprowadzona zmasowana kampania informacyjna, mająca na celu osiągnięcie jak największego zysku finansowego. W hallach pojawiły się plakaty reklamowe z ofertą „niebiańskich wnętrz”, a na klamkach każdego mieszkania w kompleksie zawisła ulotka, której design bazuje na powszechnie znanych wywieszkach pizzerii.



Managerowie z BudCud przygotowali pakiet zgrabnych rozwiązań wnętrzarskich dla 345 mieszkań, podnosząc drastycznie ich ekonomiczną wartość poprzez działanie artystyczne, mimochodem nadając im również niezrównaną jakość i styl. Aspekt komercyjny uzyskają dzięki szybkiej, łatwej i przyjemnej formie sprzedaży w nowo otwartej siedzibie biura, gdzie każdy mieszkaniec może od ręki zakupić z oferty przygotowanego uprzednio katalogu gotowy projekt wymarzonego mieszkania. Nawiązanie estetyczne ulotki reklamowej do menu pizzerii ułatwia kupującemu wybór od najtańszej Margherity, polegającej na aranżacji przestrzeni wyłącznie niezbędnymi do życia przedmiotami, po pełen przepychu produkt z całą gamą dodatków. Potencjalny klient będzie miał również możliwość obejrzenia na miejscu mieszkania pokazowego urządzonego w charakterystycznym dla architektów stylu.

BudCud jest pierwszą na polskim rynku firmą, która wprowadza do sprzedaży katalogowy pakiet gotowych projektów wnętrz. Projektanci, wychodząc od ekonomii jako tematu sztuki, oferują dzieło artystyczne jako produkt; sprzedając usługę ludziom reorganizują przestrzeń mieszkań i wpływają na codzienną aktywność ich użytkowników. Korporacja art world za pomocą architektów wychodzi poza ramy galerii i przenika do wnętrz budynku, zyskując nowe obszary działalności artystycznej w całym kompleksie Angel City.

BudCud zrodził się z idei multidyscyplinarnej pracowni w marcu 2007 roku. Firma w chwili obecnej posiada jedną z najbardziej rozpoznawalnych grafik wśród polskich biur architektonicznych. BudCud istnieje na rynku jako marka, nie będąc jednocześnie tzw. "kancelarią projektową" z etyką korporacyjną. Nie posiada on oficjalnego klimatu większości biur projektowych, w których zastaniemy ludzi wciśniętych w dress code i wymuskane wnętrza, ale jest miejscem, gdzie panuje wszechogarniający chaos, wynikający z ciągłej próby doskonalenia opracowywanych koncepcji. Jak sami mówią ich system pracy polega na realizacji marzeń.

Podczas wystawy BudCud jawi się jako ogromne przedsiębiorstwo; zyskując wizerunek korporacyjny grają nim i wykorzystują w osiąganiu celów biznesowych. Uczynienie świata sztuki korporacją może odbyć się właśnie poprzez projekty proponowane przez architektów, gdzie sztuka jest wartością dodaną, i którzy mają realny wpływ na kształtowanie przestrzeni.

BudCud to firma z tradycjami. Są laureatami wielu konkursów polskich i międzynarodowych. Ich projekty można obecnie zobaczyć na wystawie w Architektur Salon w Hamburgu.